Ynkligt Manhammar! Du har fel fokus! | Sverigedemokraterna i Karlskrona

Ynkligt Manhammar! Du har fel fokus!

Måndagen den 18 december 2017 anordnade Socialdemokraterna i Karlskrona och dess ordförande Magnus Manhammar ett öppet möte med en inspirationsföreläsning om ”hur S tillsammans ska knäcka SD-koden”.  Jag var själv intresserad av att närvara då det var ett öppet möte men blev avrådd. Tur var väl det, för det visade sig innehålla ett sammelsurium av hat riktat mot SD och innefattade anklagelser så grova så jag knappt törs skriva om dem. För att förstå varför Manhammar sprider detta hat ska man vara medveten hur han gjort politisk karriär och det är genom att driva linjen SD har fel.  Han har dels gjort detta via sin anställning som utbildningsansvarig på EXPO men även senare som ombudsman för LO-organisationen Byggnads. Manhammar lyckades så bra i sitt kampanjande att han tog sig förbi flera erfarna politiker till valbar plats på listan till riksdagen.

Jag har fått återberättat för mig att Manhammar bl.a. kampanjade i Ronneby stadshus som ombudsman för Byggnads och i den rollen föreläste för kommunanställda i Ronneby inför valet 2014. I det sammanhanget visade han blåsippan, vår stolta blåsippa med ett hakkors över. Detta gjordes endast för att sprida sitt hat, det hat Manhammar livnär sig på. Jag tycker det är penibelt att smutskasta och ljuga på detta vis bara för att framhäva sig själv.  Samma Manhammar har polisanmält mig för hets mot folkgrupp baserat på hans egna ljusskygga agenda som även den gången gick ut på att förhäva sig själv och skaffa sig medieutrymme.

Allt detta var bara historik. Föreläsningen Manhammar höll i Karlskronas Folkets hus bevistades av flera vänner som har återberättat för mig vad som sades och en av dem var rent chockad efteråt. Han kunde inte i sin vildaste fantasi tro att en person som sitter i Sveriges riksdag för det största regeringspartiet kunde ösa så mycket förljugen dynga och sådana skrönor, floskler och dumheter över sina politiska motståndare. Manhammar målade grovt och brett med den bruna penseln och fick med allt mellan Hitler på 30-talet och Breivik på 2000-talet. Han nämnde självklart inget om Socialdemokraternas egen historia med rasideologiska institut eller att en medlem faktiskt nominerat Adolf Hitler till Nobels fredspris. En annan vän stannade kvar vid glöggminglet för att ställa några frågor i syfte att försöka förstå. En tredje person har ringt upp mig och var uppgiven, nästan förbannad över hur Socialdemokraterna som en gång var ett stolt arbetareparti nu helt övergivit sin ideologi och idag bara sprider dynga om andra istället för att föra fram sin egen politik.

Jag tycker så här, Socialdemokraterna ska driva socialdemokratisk politik, utbilda sina medlemmar i deras politik och om hur de vill påverka Sverige – det är vad de ska göra – inte utbilda dem i att hata politiska motståndare. Hat föder hat, så enkelt är det, och vi Sverigedemokrater är emot lögner, våld och kränkningar och alla andra antidemokratiska fasoner. Vi kämpar med penna, papper och tangentbord, genom insändare och motioner för att väcka opinion ochden vägen förändra samhället till det bättre.

Manhammar ville ha SD-koden, det kan jag ge honom här. SD-koden innebär att återupprätta välfärden genom att 1) återställa pensionernas värde så att de som arbetat och byggt upp vårt land skall kunna ha ett värdigt och gott liv på ålderns höst. 2) införa en riktig tandvårdsreform där munhålan omfattas av sjukvårdsförsäkringen och där bra tänder inte längre är en klassfråga. 3) återställa värdet i A-kassan för dem som blir arbetslösa och där det självklart ingår omställningsstöd för dem som behöver det. 4) Sist men inte minst innebär det att  återställa värdet i försörjningsstödet så att de som av olika skäl hamnat snett i livet ska kunna klara vardagen och komma på fötter igen.

Vi måste ta hand om våra egna svenska medborgare först, innan vi kan hjälpa resten av världen. Detta är frågor som socialdemokratiska väljare vill att Socialdemokraterna ska driva men… De drivs redan av Sverigedemokraterna, det riktiga arbetarpartiet!

Gruppledare, SD Karlskrona

Bilder från facebook.