Vi låter oss inte tystas! 2017-04-24

Angående de senaste dagarnas skriverier angående Sverigedemokraterna Karlskronas deltagande i Almedalen

Jag och mina partikamrater i Karlskrona brukar åka till Almedalen, vi brukar hyra ett litet hus och jobba aktivt under veckans samtliga dagar.
Mina kollegor och jag bokar våra ”almedalsappar” fulla med intressanta seminarier, debatter, workshops och föredrag. Detta är en av årets höjdpunkter för oss politiker och en av de främsta inspirationskällorna kring ”verklighetspolitik” där vi får redovisat bra exempel från kommuner och landsting i hela landet. SD Karlskrona tar Almedalen på fullaste allvar och vi redovisar även när vi kommit hem för våra medlemmar vad vi fått till oss, vad vi lärt oss. Vidare så kommer många ideér och motioner som vi kan genomföra i kommunen just från Almedalsveckan. Exempel på detta är kost, upphandlingar, arbetsmarknadsfrågor, åldersbestämningar, utbildningsfrågor, kulturpolitik, sociala frågor, bostadsbyggande osv osv. De som inte varit på plats och jobbat tillsammans med SD Karlskrona vet nog väldigt lite vad det handlar om.

Gällande att Per-Ola Mattsson KSO i Karlshamn ställer in sin resa till Almedalen pga nordiska motståndsrörelsen ser jag som patetiskt.
Som Sverigedemokrat strävar jag alltid efter att möta våra meningsmotståndare i debatter eller samtal. Jag eller mina kollegor kommer inte att ställa in våra engagemang i pga nazister. Tvärtom kan jag lova dig som läser detta att vi ALDRIG kommer vika ner oss eller låta oss tystas av nazister, kommunister, Islamister eller andra extremister. Sverige står inför många utmaningar just nu och i framtiden. Jag tror inte att kommunen, landet eller folket tjänar på att vi politiker gömmer oss.

SD Karlskrona