P4 Blekinge gör bort sig | Sverigedemokraterna i Karlskrona

P4 Blekinge gör bort sig

Karlskrona 2018-11-07

Idag kunde man höra i radiokanalen P4 Blekinge att Länsstyrelserna i Blekinge och Kalmar län anordnar en konferens med temat Trygghet. -Trygghet och tillit i ett föränderligt samhälle. Annie Lees, länsstyrelsen som är ansvarig för konferensen uttryckte sig mycket ogint över oss politiker som drivit trygghetsfrågan i valet men som hon nu menar, lyser med vår frånvaro på konferensen.
Sanningen är den att någon inbjudan inte gått fram till varken gruppledaren för nya region Blekinge eller mig som gruppledare för SD Karlskrona eller andra oppositionspartier i Karlskrona. Jag ringde upp Annie och frågade hur hon kunde uttrycka sig i så hårda ordalag när hon inte skickat ut någon inbjudan till konferensen. Hon meddelade mig att hon hade mejlat kommunens officiella adress med sin inbjudan. Detta är ofantligt dåligt av länsstyrelsens representant som sannolikt bara ville skapa sig billig reklam för sin trygghetskonferens och ännu sämre av P4 Blekinge som med hull och hår köpte deras lögn samt villigt medverkade till att smutskasta oss partier som drivit frågan om kommuninvånarnas trygghet kraftfullt under hela valrörelsen. Trygghet för alla kommuninvånare är och förblir en av Sverigedemokraternas främsta prioriteringar. Nu när vi fått inbjudan så kommer vi att skicka ett flertal representanter från Blekinges olika SD föreningar.

Nedan ser ni länken till sidan där ni som intresserade kan anmäla er kostnadsfritt.

Länken nedan går till inlägget från P4 Blekinge

Bilden är en skärmdump från P4 Blekinges hemsida