Svar på artikel i BLT 16/3-2017 ”Sluta diskriminera EU-migranterna” | Sverigedemokraterna i Karlskrona

Svar på artikel i BLT 16/3-2017 ”Sluta diskriminera EU-migranterna”

Bäste Ulf Sundkvist och Martin Rosengren.

Jag är ledsen att meddela att ert vurmande för en EU-migrant blir ett varnande exempel för läsarna av artikeln. Det ni hackar på är systemet uppbyggt för personer som lever i samhället. Det finns självklart möjligheter att avlöna en person kontant och skriva kvitto som ni kan ha till er bokföring. Dock så betyder ju detta att ni anställer en person ur mängden och genom detta får känna godhetens elixir strömma genom kroppen. Jag tror att det är där er ”kick” finns.

Tänk på hur många svältande barn ni kunde mätta med de pengar ni nu ska ge till denna person ni tänkt anställa i kyrkan(om jag förstått det rätt).

Hur många människor sitter inte vid alla affärer runt om i vårt avlånga land och tigger? Vad ska ni göra för dem? Då kommer sannolikt svaret att ”ingen kan göra allt men alla kan göra lite”.

Det finns runt 60 miljoner människor i världen som lever på flykt och sedan finns det barn som lever värre än våra hundar i storstäderna utanför Europa och det finns flickor i Nepal så unga som 8år som utnyttjas sexuellt av män kanske 10 gånger om dagen! Här kan varje svensk krona göra verklig nytta!

Nej Ulf och Martin jag tycker inte synd om EU-migranten som inte kan skaffa ett bankkonto och jag anser det förkastligt att det är detta ni väljer att spendera församlingens pengar på.

Det EU-migranterna behöver är hjälp till självhjälp i sina egna länder och länder som Rumänien har en resa att göra för att ta hand om sina egna medborgare. Sverige var ett fattigt land för 100 år sedan och den resan vi gjort måste även Rumänien göra, det är ett stort arbete att minska klassklyftorna i samhället men det går. Sverige är ett bra exempel på det.

Gruppledare, SD Karlskrona