Inbjudan till medlemsmöte med SD Karlskrona, 17 januari 2016 | Sverigedemokraterna i Karlskrona

Inbjudan till medlemsmöte med SD Karlskrona, 17 januari 2016

anders forsberg

Inbjudan till medlemsmöte med SD Karlskrona

Denna gång rivstartar vi året med en mycket intressant föreläsare. Anders Forsberg har växt upp i Skara i Västergötlands län där han idag driver ett landsbygdsföretag med inriktning mot B&B, köttdjur och skog. Han har en bakgrund som ekologisk mjölkbonde men valde att sälja gården och mjölkkorna 2010 och började om på den nya gården. Anders är en trovärdig politiker inom landsbygdsfrågor och har erfarenhet av att leva, verka och bo på landsbygden. En äkta bonde i riksdagen som tror på Sveriges landsbygd och som vill utveckla och förstärka svensk livsmedelsproduktion. Jordbruksutskottet, där Anders sitter, är även ansvarigt för fiskerifrågorna i Östersjön och i insjöarna samt den odlade fisken. De politiker som sitter där har
makten att förändra vardagen för fiskare som sliter dag in och dag ut med kvoter, sälar, skarvar, galna fiskekontrollanter och nyckfullt väder. Varför är Sverige det enda nordiska landet utan fiskeriminister?

Detta och mycket mer kommer medlemsmötet den 17 januari att handla om. Precis som vanligt så bjuder vi på enklare förtäring därför vill vi gärna att ni anmäler er till oss på karlskrona@sd.se eller 0455-305095 (om ni saknar mejladress) så vi vet hur mycket mat vi ska beställa och hur mycket kaffe vi ska brygga. Bjud gärna med er grannar, vänner och bekanta. Alla är välkomna till oss!

Plats: får du vid anmälan

Datum: Söndagen den 17 januari

Tid: kl 13:00