Dokumentären om socialdemokraternas historia | Sverigedemokraterna i Karlskrona

Dokumentären om socialdemokraternas historia

Dokumentärfilmen om socialdemokraternas historia

Många är vi som blivit spottade på av socialdemokrater, hotade och misshandlade. Många är de Sverigevänner som blivit utsatta på arbetsplatser när de vägrat gå med i facket. Många är de som blivit mobbad i skolor och på arbetsplatser av socialdemokrater eller andra. Många är de som blivit av med arbeten och fått sin försörjning borttagen, sina familjer slagna i spillror av socialdemokrater eller andra som med förljugen historia beskyllt vårt parti för rasism, antisemitism, nazism. Nu har Samtiden släppt en dokumentär om det socialdemokratiska partiets mörka förflutna, aldrig mer kan någon socialdemokrat någonsin kalla mig eller mina partikamrater för något av de epitet jag skrivit om ovan. Nu hoppas jag att med denna historiska, sanningsenliga, ej vinklade beskrivning kan slippa trams och fokusera på framtiden och tillsammans alla politiska partier verka för att återuppbygga Sveriges välfärd igen. Vi är skyldiga våra förfäder detta, de som med blod svett och tårar tillsammans man och kvinna byggt vårt land. Skapat vårt välstånd och skapat vår demokrati, det är dags att börja Sverigebygget på riktigt.