1 maj torg- och Medlemsmöte Katja Nyberg | Sverigedemokraterna i Karlskrona

1 maj torg- och Medlemsmöte Katja Nyberg

SD Karlskrona bjuder på korv och kaffe

Den första maj är traditionellt arbetarnas dag och folkrörelsen Sverigedemokraterna står självklart på arbetarnas sida då många av våra medlemmar är just arbetare. Denna dagen viftar inte vi med några blodröda fanor utan vi hissar precis om alltid den blågula fanan för alla Svenskar. Vi kämpar för medborgarnas rättigheter mot nedmonteringen i välfärden som drabbat folket under många år. Vi finns mitt på stortorget, precis som vi alltid gör. Kom och drick en kopp kaffe med oss och ställ gärna frågor.

Medlemsmöte med Katja Nyberg

Efteråt  är det medlemsmöte i bibliotekets hörsal där Katja Nyberg en av våra riksdagsledamöter talar.

Katja jobbar i Justitieutskottet vilket passar bra med hennes bakgrund inom polisen på NOA.

Vi bjuder på enklare förtäring i pausen därför är det mycket viktigt att du anmäler dig
senast 24:00 fredagen den 26 april.
OBS! Platserna är begränsade så det är ”först till kvarn som gäller”. Ta gärna med en vän eller granne till mötet.

Anmälan till karlskrona@sd.se där du även meddelar om allergier.

22 februari är det den internationella brottsofferdagen, vars syfte är att uppmärksamma alla de människor som någon gång utsatts för brott. Många som utsatts för rån, misshandel, våldtäkt eller andra brott känner idag inte att de får den upprättelse som står i paritet till själva brottet. I många fall tvingas de till och med stöta på förövaren på gatan bara ett fåtal månader efter händelsen, då utredningen antingen lagts ned eller straffet varit alldeles för kort.

Sverigedemokraterna kommer alltid att verka för trygghet och den utsattes rätt att bli sedd och tas på allvar. Därför vill vi bland annat:

Att staten ska garantera brottsoffrets skadestånd och sedan kräva in beloppet från gärningsmannen.

Införa breda straffskärpningar och särskilt höja minimistraffen för upprepade och grova brott.

Införa obligatorisk utvisning av grovt kriminella utlänningar.

Kraftigt höja anslagen till polisen, höja lönerna och införa fler karriärvägar.

Göra polisen mer verkningsfull genom att kraftigt utöka antalet poliser.

I samma anda skriver Sverigedemokraternas Katja Nyberg, ledamot i justitieutskottet, polis och utredare vid Nationella operativa avdelningen (NOA), idag en debattartikel: https://www.altinget.se/sakerhet/artikel/debatt-staten-ska-alltid-garantera-brottsoffer-kompensation