1 maj torg- och Medlemsmöte Katja Nyberg | Sverigedemokraterna i Karlskrona

1 maj torg- och Medlemsmöte Katja Nyberg

SD Karlskrona bjuder på korv och kaffe

Den första maj är traditionellt arbetarnas dag och folkrörelsen Sverigedemokraterna står självklart på arbetarnas sida, då många av våra medlemmar är just arbetare. Denna dagen viftar inte vi med några blodröda fanor utan vi hissar precis om alltid den blågula fanan för alla Svenskar. Vi kämpar för medborgarnas rättigheter mot nedmonteringen i välfärden som drabbat folket under många år.

Vi startar dagen mitt på stortorget, precis som vi alltid gör omkring kl 10:00. Kom och drick en kopp kaffe och ät en korv tillsammans med oss. Katja Nyberg kommer hålla ett kortare anförande cirka kl 11:30 därför hade vi uppskattat mycket om just du hade möjlighet att komma. Sedan har vi efterföljande medlemsmöte med just Katja Nyberg klocka 13.00 i Bibliotekets hörsal. Katja jobbar i Justitieutskottet vilket passar bra med hennes bakgrund inom polisen på NOA. Föreläsningen kommer handla om hennes arbete i riksdagen, EU samt en kortare historik om henne själv. Katja är en mycket uppskattad föreläsare så detta kommer du garanterat uppskatta.

Vi bjuder på kaffe och enklare förtäring i pausen så skicka gärna ett mejl att ni kommer. Ta gärna med en vän eller granne till mötet precis som vanligt.

Medlemsmöte med Katja Nyberg

Efteråt  är det medlemsmöte i bibliotekets hörsal där Katja Nyberg en av våra riksdagsledamöter talar.

Vi bjuder på enklare förtäring i pausen därför vill vi gärna att du anmäler dig.
OBS! Platserna är begränsade så det är ”först till kvarn som gäller”. Ta gärna med en vän eller granne till mötet.

Anmälan till karlskrona@sd.se där du även meddelar om allergier.

Sverigedemokraterna kommer alltid att verka för trygghet och den utsattes rätt att bli sedd och tas på allvar. Därför vill vi bland annat:

Att staten ska garantera brottsoffrets skadestånd och sedan kräva in beloppet från gärningsmannen.

Införa breda straffskärpningar och särskilt höja minimistraffen för upprepade och grova brott.

Införa obligatorisk utvisning av grovt kriminella utlänningar.

Kraftigt höja anslagen till polisen, höja lönerna och införa fler karriärvägar.

Göra polisen mer verkningsfull genom att kraftigt utöka antalet poliser.

I samma anda skriver Sverigedemokraternas Katja Nyberg, ledamot i justitieutskottet, polis och utredare vid Nationella operativa avdelningen (NOA), idag en debattartikel: https://www.altinget.se/sakerhet/artikel/debatt-staten-ska-alltid-garantera-brottsoffer-kompensation